QUEEN OF FLOWERS

In China staat de PIOENROOS symbool voor ROEM, RIJKDOM en LENTE,
en wordt gerekend tot een van de meest prachtige bloem. De Pioenroos
werd populair in de keizerlijke paleizen tijdens de Sui & Tang dynastieën 
en verdiende de titel van "Koning/Koningin van bloemen". 
Afgebeeld in volle bloei, symboliseert de Pioenroos VREDE.


In China the PEONY symboliszes  FAME, WEALTH and SPRING,
esteemed as one of the most exquisite flowers. The Peony 
became popular in the imperial palaces during the Sui & Tang
dynasties and earned the title of the "King/Queen of flowers". 
Pictured in full bloom, the Peony symbolizes PEACE.


 

.... maar welke betekenis hebben Pioenrozen voor mij?

... but what significance do Peonies have for me?



... Ik wordt er gewoon blij van!

... They just make me happy!

"PEONIES MAKE MY HEART SING 
AND ALWAYS BRIGHTEN UP MY DAY"



WAT BETEKENT DE PIOENROOS VOOR JOU?

WHAT DOES THE PEONY MEAN TO YOU?

10 comments:

Bonjade said...

Pure schoonheid voor mij.....echt genieten zo'n mooi rose boeket.
Mooie foto's ook.

Oh ja...sorry sorry....het schiet me helemaal door. Ik zal 'm even voor je op de foto zetten.
Als ik 'm erop zet zal ik je even mailen en dan zet ik 'm vast voor je op gereserveerd. Dan hoor ik wel van je of ie naar wens is.

Fijne dag

Liefs

Barbara said...

I can smell them from here, one of my favorites also.

Olga V. said...

Wonderful!!!
Barbara, your pictures are amazing! I love peonies too )))!

Het lijstje van brocante said...

Zolang ze er nog zijn is het genieten.....kan het ook niet laten om ze te kopen....ik ga ze nu proberen te drogen....ben benieuwd of dit lukt!!!
Fijne avond & lieve groetjes,
Silvia

Josephine said...

O jaaaaa, heerlijk, heb vanmiddag weer twee bossen gekocht, dit maal de bijna witte met hier en daar wat roze spikkeltjes.

Voor mij is het een bloem waar ik heel gelukkig van wordt. En terwijl ik dit nu schrijf staan ze op nog geen 30 cm. van mij vandaag dus de goddelijke geuren die ze verspreiden snuif ik continu op, HEERLIJK!!!

Je hebt ze beeldschoon op de foto gezet...

Liefs,
Josephine

♥Sanne said...

iedereen houd van de pioenroos...

liefs Xanne

Godelieve said...

Het zijn prachtbloemen, en jouw foto's zijn al even mooi!

Unknown said...

Goede vraag, wat betekent de pioenroos voor mij? Goed nadenken hoor. Ik vind ze gewoonweg prachtig. Ook als ze niet helemaal uitkomen zijn ze mooi om te zien. En helaas gebeurt dit bij mij nog wel eens. Heb nu geen bos staan, maar aan het eind van de week zal ik toch wel weer nieuwe halen denk ik. Bij jou zijn ze in ieder geval mooi uitgekomen en je hebt ze prachtig op de foto gezet.
Groetjes, Nancy

Red Rose Alley said...

These flowers are so pretty, and I didn't know that they symbolize peace. That is so special, and something that I'll always remember. Peace means everything to me. Thank you for this lovely post.
~Sheri at Red Rose Alley

Spokane Sandblasting said...

Thank you forr this